Repatriere rutiera

Repatriere funerara pe cale rutiera cu auto frigorifice

Serviciul de repatriere rutiera este cel mai frecvent utilizat pentru decesele survenite in Europa datorita distantelor relativ mici. In plus infrastructura rutiera a Europei este dezvoltata si permite repatrierea decedatului in timp rezonabil pentru inmormantarea in Romania.

Pregatiri pentru repatriere rutiera

Pentru ca repatrierea funerara rutiera sa fie posibila trebuie parcursi anumiti pasi, chiar de la intalnirea cu reprezentantul Servicii Funerare Condolio. In primul rand este necesara comunicarea informatiilor despre persoana decedata, cum ar fi locul decesului, identitatea acestuia, sa ne inmanati documente. In masura in care este posibil vor fi inmanate si copii dupa documente relevante ale persoanei decedate (certificat nastere, certificat casatorie).

In continuare, specialistul Condolio va explica cele 2 directii principale de actiune: obtinerea documentelor necesare transportului funerar international si pregatirea trupului neinsufletit pentru repatrierea pe cale rutiera. Toate actiunile trebuie intreprinse meticulos, cu respectarea normelor legale locale si internationale pentru ca transportul sa aiba loc fara intarzieri.

Etapele repatrierii pe cale rutiera

  • intocmirea documentelor pentru transport funerar: certificat deces, pasaport mortuar
  • ridicarea trupului neinsufletit de la morga
  • efectuarea imbalsamarii (optionala in unele tari, obligatorie in altele)
  • asezarea corpului neinsufletit in sicriu etans de zinc
  • introducerea sicriului de zinc in sicriul de transport din lemn
  • incarcarea sicriului in auto funerara speciala, cu sistem frigorific
  • efectuarea transportului funerar conform rutei din pasaportul mortuar
  • predarea sicriului si a documentelor originale catre familia decedatului

Repatrierea funerara pe cale rutiera din Europa este metoda cea mai des utilizata pentru aducerea in tara a trupului neinsufletit. Presupune o durata de timp mai mica decat in cazul unei repatrieri cu avionul. Numarul de documente ce trebuiesc intocmite este mai mic si sunt eliminate stationarile sicirului in zona cargo a aeroporturilor. In plus nu mai exista intarzieri ale zborurilor, care se intampla frecvent pentru avioanele de tip cargo.